Uttråkad

Det händer väldigt sällan, men jag är hemma och är sjuk.
Nu är det andra dagen jag är hemma och jag börjar bli lite smått uttråkad samtidigt som jag inte har energi till att ta mig för något.
Min goda vän neråt gatan kom med en matlåda till mig idag. De hade ätit lax i går och hon tänker alltid på mig när de äter fisk. Hon vet att jag älskar fisk, men aldrig lagar det då det bara är jag i familjen som tycker om det.
Jag ska väl inte gnälla, mannen gick ju med på att ha och laga gratinerad hummer till förrätt på nyår. 

Snön ligger vit på marken, vilken den gjort i flera dagar nu. Vi skåningar är ju inte så bortskämda med det. Det har även varit kallt nog för dagvattendammen att frysa på så att barnen kan åka skridskor. Så de har roat sig med pulka och skridskoåkning ett par dagar. Nåja, dottern har. Sonen är svårare på det där. Han hävdar att hans skridskor är för små. Jag tänker inte köpa ett par nya till honom nu. Finns inte riktigt pengar till det i min plånbok. Jag har en del tandläkarräkningar som måste betalas först.

Ja det är ju nytt år och kändisarna trillar av pinn som varje januari.
Det har varit Lemmy, David Bowie, någon medlem från Eagles och radioprofilen Kjell Alinge. Det är precis som om folk håller sig vid liv över alla helgdagar och sedan orkar de inte mer.
För egen del hoppas jag på ett bättre år än förra. Förra året var bara utgifter. Den ena saken efter den andra gick sönder här hemma.
Brännaren till pannan, bilen, diskmaskinen, micron. Jag har säkert glömt något.

Under vardagarna brukar det inte hända så mycket i mitt liv. Det som händer, händer på jobb och det kan jag ju inte skriva om, men jag tänkte försöka hålla liv i min blogg, även om det kanske inte alltid blir så intressanta inlägg. Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0