Oklara besked och velighet.

På mitt gamla jobb var reglerna enkla. det här är jobbet som ligger i maskinen, ni ska hellst köra så här mycket och det ska vara färdigt det datumet. Om vi inte hann för att maskinen krånglade så blev det helgjobb, som vi fick betalt för.samma sak i skolan. Ni ska skriva det här papret till det datumet och har ni inte gjort det får ni en komplettering bestående av bla bla. så fungerar det dock inte i den kommunala lilla bubblan har jag märkt. Min chef kom häromdag och frågade mig om jag kunde tänka mig att ta mig an en del av en kollegas uppgifter när hon nu ska sluta. jag sa att det kunde jag, men att jag kanske inte ville sitta helt själv med de uppgifterna i början.
Det var dock inte klappat och klart i och med det samtalet. det fick jag klart för mig idag.  Hatar sådant. Ge klara besked för fan. Nej, då är det någon annan kollega som har synpunkter eller som har önskemål. Att jag har jobbat varje månad i ett år och hela sommaren, det räknas inte högt. Hellst skadu har varit på stället i tre-fyra år för att riktigt räknas med. Lite Råå syndrom på den förvaltningen. Däremot så går det jättebra att ösa över 38 ärenden till mig på en gång. De har nu vuxit till 42 stycken på 4 dagar. I den takten är jag snart uppe i vad de handläggare ligger på som har jobbat där 3 år eller längre. Jag biter ihop och tar mig an mina 42 ärende.
 
Nu till något helt annat. satt och tittade på nyheterna medans jag skrev. Jernhusen som äger sveriges tågstationer har infört toaletter med sms betalning. Du kan alltså inte gå på toaletten om du har glömt din telefon, blivit bestulen på din telefon eller inte har pengar på ditt kontantkort. De har minsann bara fått possitiva reaktioner på detta. Killen i grillkiosken inne på stationen vittnar dock om något helt annat. Vi har gjort detta för att underlätta för våra kunder får vi höra från intervjuoffret. Nej, men snälla nån, var det någon som trodde på detta? Ett företag lägger inte ut hur mycket pengar som hellst på att byta betalningssystem på toaletter över hele landet om de inte tjänar något på det.
För att underlätta för kunderna, FNYS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0