Minisemester

Tog min tillflykt till sommarhuset denna helgen. Planen var att hela familjen skulle åka, men barnen var så där lagom förtjusta över ideén och jag behövde få tid till att läsa en bok till skolan. Hela familjen här skulle inte ge mig något utrymme till att göra det. sen visade det sig att mannen ändå var tvungen att gjuta någon sorts klack till ett värmesystem i Tånga. Jag åkte allså själv och då vaknar mina barn och tycker att de ska få följa med!? Va? men snälla, bestämm er. Jag talade om för dem som den tålmodiga moder jag är att de hade gjort klart för mig att de inte ville åka och därför åkte jag själv. Nja, men vi vill inte vara själva hemma med pappa. Människor är flockdjur och det märks väldigt tydligt på mina barn i bland. Jag splittrade på flocken och de blir oroliga. Det roliga är att jag vet att min man är väldigt mycket bättre på att hitta på saker med barnen när jag inte är hemma. jag bara väntar på att de små ska inse det och be mig åka på minisemester lite oftare. Jo då, mycket riktigt så tog de idag med sig var sin kompis till Karlslundsbadet. Jag vill dock inte tänka på Alexandra och hennes kompis ensamma i omklädesrummet. elias vet jag fixar det, men Alexandra kan vara så fruktansvärt tankspridd och full av fan ibland. Tur att det var en av de mer ordentliga kompisarna hon skulle ha med sig.
När jag var liten, typ 9-10 fick jag själv ta bussen in till stan (Växjö) och gå bort till badhuset för mina simlektioner. Jag har alltid tyckt att Växjö hade ett riktigt finnt badhus, så jag googlade det och upptäckte att det gjort ett vattenland med rutchkanor och annat där med. kan ju vara något att ha i minnet till en annan gång vi ska till sommarstugan. problemet är bara att de kommer att tjata varje gång vi kommer hit. Som med Leos lekland.
 
Jag uppgraderade mitt spotify så att jag kan ha det i mobilen oxå. Jag får betala 50 kr mer i månaden, men det kan det vara värt. Jag har helt snöat in på Pinks nya album. Problemet är bara att datorn där hemma går först och så fort Elias sitter vid datorn och sätter i gång spotify där så kommer det inte att funka i mobilen. Finns det något sätt att fixa detta? Nåja, jag tog med mig min dockningsstation med högtalare jag fick i fördelsedagspresent och har nu städat undan alla gamla stereoapparater i sommarhuset som bara stod och samlade damm. Det hörnet som var stereohörnan har nu blivit mycket ljusare och luftigare. Nöjd!
Annars har det blåst och regnat och varit höstigt här, men jag är ganska nöjd med det. Det blir ju dock inte klippt så mycket gräs med detta vädret. Vildsvinen har tydligen hittat något gott i vår  gräsmatta.  Lite Kantareller har det naturligtvis oxå blivit, men mest för att jag behövde komma ut och röra lite på mig efter att legat i soffan och läst. Annars är det mest mys med brasa, levande ljus, gott godis och god mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0