Sammanfattning.

Jag vägrar att förkorta melodifestivalen till något som låter som en sliskig amerikansk efterrätt. Det börjar bli sliskigt nog ändå. Under de gångna lördagarna har jag tänkt tanken många gånger men aldrig uttalat den, jag har trotts allt barn och vet att jag inte kommer att genomföra tanken på många år ännu, men är det inte dax att bojkotta detta nu? Det är ju ganska intressant att folk röstar fram "artister" som Ranelid och Flink, det är udda och det är ok. Lordi var udda i detta sammanhang när de kom sågs och vann. Har nu alla dessa människor som röstade på dessa två ovan nämnda clowner tänkt att vi ska skicka någon av dem till Baku? Jag hoppas inte det, för då blir det ingen tjejkväll hemma hos mig i sköna maj med ESC, för då vägrar jag! Jag kan också tänka mig att ett visst Bjökman huvud kommer att krävas på ett fat i så fall. Det är så många bidrag som skickas in till denna tävling varje år, och hur känner sig de kompositörer som skickat in bidrag och blivit förbisprungna av Ranelids. De kan inte allihop varit sämre, för det går inte. Nåja, på lördag är det final i Globen, om de har hunnit fixa den. Ett gäng tjejer från klassen kommer och alla är ungefär lika sarkastiska och ironiska som jag, så det kan bli riktigt roligt. Tills dess ska jag roa mig med vetenskapliga forskningsmetoder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0