Gröna saker.

Ja, mannen har bytt jobb och det har visat sig att det var inte till allas belåtenhet. Mannen jobbar numera på ett grönsaksbolag, vilket även innebär att han får lov att köpa en låda grönsaker och frukt varje fredag för en billig peng. Detta tyckte mannen var jättebra. Jag är inte och har aldrig varit något stort fan av dessa matvaror vilket innebär att barnen inte heller har fått det serverat varje måltid och på det sättet lärt sig äta det. Nu har mannen bestämt att det ska vara grönsaker till varje måltid och det är inte bara för att det är nyttigt utan även för att vi ska hinna göra av med alla dessa grönsaker på en vecka. Sedan detta infördes i hushållet är måltiderna något jag fasar för. Inte för att även jag tvingas äta denna kaninföda, utan för den dåliga stämning detta bringar till bordet. Det är tjat, gnat och förbannelserna över pappas nya jobb haglar från barnen. Jag tänkte häromdagen att det kanske skulle bli lättare att få i barnen broccolin om jag gjorde en gratäng på den, då var det mannen som gnällde. Dottern har dock fattat fördelen med att inte gnöla och gnälla så mycket, utan snällt smaka det som läggs på tallriken. Hon har fått ett övertag över sin bror! Vilket resulterade i att hon med ett skadeglatt flin kommer in i vardagsrummet en morgon klockan åtta, knaprandes på ett salladsblad. Ha ha, jag trodde jag skulle dö. Hon var så jäkla nöjd med sig själv. Hennes bror tittade på henne som om hon slagit i huvudet för hårt i snetaket ovanför sin säng när hon steg upp. Mannen har nu fått för sig att han ska köpa en råsaftscentrifug när skatteåterbäringen dyker upp, så snart serveras det väl morotsjuice till entrecoten. Det är nästan så jag hoppas att hans skatteåterbäring inte dyker upp alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0