Gott nytt o.s.v.

Då var det nytt år igen och jag avlade inte några nyårslöften detta nyår heller. Vi hade nyårsfesten hos oss som vanligt, med en skillnad i år. Vi stod inte för all maten. Vi delegerade ut förrätten och äfterrätten. Det gjorde vi rätt i för båda var underbart goda. Huvudrätten blev en liten repris från förra nyår. Det blev en gås och en kalkon, kokt potatis och en god sås. Det blev lyckat och alla blev mätta och jag har hela kylen full med rester. Nästa år får det bli något annat än fågel. Som vanligt hade mannen köpt för mycket raketer, men de smälldes och jag stod faktiskt ute och tittade i år. Barnen är så stora nu att de också vill vara ute och titta. Även i år var det tomt på nya ansikten runt bordet, men det blev bra och trevligt ändå. Det var ett par år i rad när vi hade med nya människor på nyår, men de senaste två åren har det varit ett fast gäng på 7 vuxna och 7 barn. Dottern somnade efter middagen och jag lovade att försöka väcka henne när vi skulle smälla raketerna, men nej, det var omöjligt. Jag trodde hon skulle vara jätteledsen över det dagen efter, men nej. Hon konstaterade krasst att hon missat efterrätten och raketerna för att hon hellre sov. Så vad har jag för förväntningar på det nya året? jag vet inte om jag har några. Kanske att jag ska försöka vara lite mer social med mina vänner och att jag inte ska göra allt i sista minuten. Det gäller då allt från skolarbete till julklappar. Jag hoppas även få hoppa in lite då och då på praktikplatsen jag har haft. Men som vanligt så är det bara önskningar och drömmar. Om jag ska vara mindre egoistisk så kan jag väl hoppas på ett år med mindre katastrofer och att familjen ska få ett bra år och att inget hemskt händer. Nu blev det egoistiskt ändå! Nåja man står väl sig själv närmst, och de som säger något annat kommer jag ha svårt att tro på. Fred på jorden, jo trevlig tanke , dock inte hållbart, kommer aldrig att hända. Nu har dottern gett sig fan på att störa mig så mycket hon bara kan genom att sätta på Twisted sisters på hyffsat hög volym. Jag ger upp och återkommer en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0