Så fint!

Gårdagskvällen i kyrkan var jättefin. barnen var verkligen duktiga och de fick hjälp och stöd av kyrkokören vilket gjorde det riktigt bra. prästen berättade en saga om tre träd och det var det, sen var det bara sång och musik.
Mannen och sonen var uttråkade medans jag njöt. Ett par rader snett framför oss hade vi våra vänner med sin minsta son, som höll låda och sedan kom och satte sig hos oss ett tag. Det enda som störde var ett skrikande barn bakom oss. Men snälla gå ut med barnet om det sätter igång att skrika. Jag kan förstå att den mamman också ville se sin lilla dotter sjunga, men pappan var också med, med videokamera. Jag hade aldrig suttit kvar om jag haft ett litet barn med mig som började skrika, så egoistisk är jag inte.
Ovädret som skulle lamslå skåne blev det inte mycket av i vår del av skåneland. Jag hade ju hoppats på en riktig snöstorm med 40 cm snö. Men nej.  kan tänka mig att Malmö och Österlen fick lite mer än oss. men som vanligt ska ju Stockholm vara värst.
Apropå mitt inlägg igår om att eleverna inte ska ha sin julavslutning i kyrkan, utan utomhus, så läste jag igår om en skola som har förbjudit pepparkaksgubbar i alla former. De ska inte finnas i luciatåget, det ska inte sjungas om dem och de ska inte ätas. det kan vara stötande för någon. Men nu har de ju istället pekat ut alla dessa människor som det skulle kunna vara stötande för. Ja, låt oss skrota alla svenska traditioner så att ingen blir stött i kanten. man skulle kunna tro att vi bodde i USA och folk var rädda för att få en stämning på halsen. Demokrati handlar om att majoriteten bestämmer och så vitt jag vet är vi flest infödda svenskar i Sverige, så låt oss bestämma att det får vara nog med hänsynstagande och mjäkande. Landet lagom har blivit så konflikträdd när det gäller våra invandrare att det är löjligt. vad händer härnäst? Ska vi fira jul ena året och ramadan det andra? Allt i jämnlikhetens namn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0