Semester.

Tror ni att jag har retats med mina arbetskamrater idag? Nää, skulle jag aldrig göra! Det ska bli så skönt med semester, känns som att det aldrig har känts bättre att gå på semester. jag ska vila min hjärna i två veckor och mina irriteringsnerver ska oxå få vila, hoppas jag. I morgon bär det av till stugan och lugnet. Barnens farfar var här i eftermiddags och överlämnade ett kastspå och en gummiroddbåt till barnen. Nu kan vi bara hoppas på fint väder så att det kan bli mete, rodd och bad. Jag ska hita ett lämpligt projekt till mig oxå. Mannen ska byta lite mer tak och jag vill ha något fint litet projekt som går ut på hårt kroppsarbete. det borde inte vara allt för svårt. Jag kan ju alltid börja röjja ängen vid sjön från träd med en handsåg. Det ger ved och blåsor i händerna. Med lite tur ger det även lite muskler och ungarna kan hjälpa till att släpa, så att det blir riktigt skönt att hoppa i sjön. I bland har jag ju riktigt bra idéer?! Nåja, jag kan kanske nöja mig med träningen som kantarelletningen ger. Barnen ska få ta med sina cyklar och jag har redan min i småland, så cykla kan vi göra. mitt störst problem är att jag inte har någon bok att läsa. mannen och ungarna tycker säkert det är bra, men inte jag. Jag vill ha en ny serie som är bra och jag har ju tyvärr fastnat i vampyrträsket. En och annan ängel har oxå slunkit igenom. Så true blood böckerna är färdiga, utom den sista, men den har jag inte och den går bara att köpa vianätet eftersom den inte finns på svenska. House of night serien är färdig. fallen ängel är läst. Twilight böckerna lästa och några beautyful dead. Låter som att jag inte gör annat än läser böcker, men det gör jag. Vad vet jag dock inte. Jobbar och lagar mat och umgås med barnen antar jag. Fast jag är dålig på att umgås med någon när jag är mitt i en bok. Nu ska jag försöka fåmina barn i säng och sedan slänga mig i soffan och titta på en filmmed mannen. Proppmätt är jag eftersom semestern invigdes med revben från Nancy´s på Väla, så jag hoppas jag inte somnar framför filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0