Försent eller aldrig

Dax för en uppdatering, eller vad säger ni? Nu när jag praktiserar och ligger och kör ca 12 mil om dagen börjar jag verkligen undra hur folk har fått sina körkort. Vissa delar av vägen till min praktikplats är mer som kostigar än motorvägar. Ändå tror vissa förare att det är heelt ok att göra kostigen 3-filig, inte bara med fara för sitt eget liv, men med fara för andras liv med. När vi nu är inne på ämnet livsfarliga saker så kan vi fortsätta med en pryl som kallas för reflex. Det är en pryl som kommer i olika skepnader men som kan rädda liv. Folk är i allmänhet väldigt egoistiska och sätter sig själva i främsta rummet, varför inte när det gäller deras liv. Det är mörkt och regnigt i Sverige den här årstiden och även om det finns gatlycktor så syns folk inte! Dessutom har folk en förmåga att även klä sig i mörka färger under hösten, vilket inte hjälper dem att hålla sig vid liv, men mode är ju viktigare. Du måste ju vara rätt kläd när du möter din skapare, eller? Jag brukade hata dessa reflexvästar när de kom, man trodde ju att det stod poliser överallt, men har nu fattat nyttan med dem. Så snälla kan inte svenskar bli lite mer egoistiska när det gäller deras egna liv? ANVÄND REFLEXER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0