Motivation köpes!

Jag behöver inte mycket, eller jodet gör jag. Det jag menade var att det är inte så många dagar kvar i skolan, så på så sätt behöver jag inte så mycket.
Jag tog min tillflykt till huset i Småland nu i helgen för att skriva min slutuppgift. Det var perfekt väder för att kunna gå ut då och då för en slurp kaffe och en cigg, men det blåste för mycket för att jag skulle vilja sitta ute hela tiden.
Jag fick med andra ord gjort det jag var där för. Skriva. Om det blev bra? Det betvivlar jag, men det är gjort.

Vi har fått våra praktikplatser till nästa termin. Jag ska vara på ett äldreboende i Ödåkra och gå med enhetschefen.
Jag tycker det ska bli intressant, för jag har ärligt talat inte den blekaste aning om vad en enhetschef gör.
En klasskamrat som var hos mig och drack kaffe försökte förklara för mig och jag insåg att har hon rätt har jag helt fel.
Jag har väl en idé, som då verkar fel, men hennes bild verkar bättre än min idé, så jag är nöjd. Är ni med?

En liten sak till. Varför twittrar bara stockholmare? Var är twittrarna i skåne? Börjar bli drygt att läsa dessa små (140 tecken) inlägg om barerna runt Stureplan. Kom igen Skåne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0