Jag har en triss

Jag har en trisslott som ligger och mognar i min plånbok.
De måste göra det, mogna. Både vin och ost sägs bli bättre av att mogna, så varför inte trisslotter?
Jag har dock inte märkt någon förbättring. Kan de bli övermogna, som en Brie som legat förlänge och sedan bara smakar amoniak?
Om nu denna lott har uppnått perfekt mognad när jag skördar den, vad ska jag göra med det krämiga innehållet då?
Jo, jag ska köpa en ny bil. Min bil har massa röda lampor som blikar och som lyser hela tiden. Jag älskade den bilen, innan alla röda lampor dök upp, nu känns den inte så kul längre.
Jo, jag kan se dem, tankerynkorna i era pannor. Lämna in bilen på verkstaden så kan du börja älska den igen.
Jag har inte blivit blondin, bara bekväm. Är det hål på min strumpa så lagar jag inte det, jag köper nya strupor.
Jag hade velat kunna göra det med något lite dyrare än strumpor. Så varför inte en bil?

Förutom att drömma om vad jag ska göra om jag får massa bekväma pengar har jag varit på skolavslutning i kyrkan idag. Prästen höll sig innom ramarna, inte ett ord religion.
De små barnen var söta och sjöng de klassiska sommarsångerna på ett klassiskt falskt vis.
Niorna fick sina betyg och kramade glatt om sin lärare, sen skulle samma sak ske med åttorna och nu började spexet.
Kvinnlig lärare och en kille som inte alls ville ge sin lärare någon kram. Han fick inte med sig sitt kuvert tillbaka till bänken heller. Ingen kram - inga betyg. Det var någon kille till som inte ville kramas, men de som gav sin lärare en kram fick efter detta rungande applåder i kyrkan.

Efter detta var det samling i barnens klassrum. Elias lärare öste lovord över klassen och sedan var det jordgubbstårta.
Sen åkte vi in till stan och tog en fika med Iris och Sara. Vädret var riktigt skönt och vi gick en liten runda på stan.
På vägen hem kom jag på att ringa mannen och fråga om jag skulle fixa någon present till fröknarna på dagis.
Fixa en korg, jag har fixat 2,5 kg nötter. Hem, och nu var jag lagom stressad, kolla finanserna, släppa Elias och sedan iväg till Väla. Det blev en korg, 2 st fina plåtburkar, blommor, ölkorv, Loka och lite annat smått och gott.
Kommer hem och beodrar mannen ur soffan. Titta vilka fina burkar jag hittade att lägga nötterna i säger jag till mannen. Han tar upp en, öppnar den, suckar och tittar på mig. Jo , men du får inte ha nötter i den av hygientekniska skäl. Det blev bra utan de fina burkarna, som jag nu fick behålla istället. Personalen blev jätteglad. Även hår var det Idas sommarvisa osv, bara att det lät bättre än de äldre barnen jag hört på morgonen.
När vi var färdigfikade på dagis fick vi sällskap hem för Alexandra ville leka med Felicia, men vi hade inte plats i bilen så hennes föräldrar fick lämna av henne hos oss. Det blev en kopp kaffe, bubbel, husvisning av mannen för Felicias pappa och till slut var klockan sju och båda familjerna hade bestämt sig för att äta pizza. Efter att pizzan var äten kan jag nog påstå att i alla fall jag var rätt död och då hade jag inte fått barnen i säng ännu. Det har jag nu och nu är det min tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0