Min underbara svärmor.

Jo, jag tycker faktiskt om min svärmor, även om det inte är riktigt accepterat att göra det. Jag har å andra sidan alltid varit lite tvärt emot.
Nu är det så att hon fyller år och vill förgylla sin födelsedag genom att ta med sina barn och deras familjer på en semester till Turkiet. Jaa! Jag vill, jag vill, jag får antagligen stanna hemma!
Hon vill vara borta över sin födelsedag, vet inte vad hon är rädd för, men hon vill det och det respekterar jag.
Jag har dock valt att gå en utbildning och kämpat för att inte ha något släpande efter mig.
Vi börjar nästa termin med en vecka och 2 dagar i skolan och sedan går vi ut på praktik. Under den veckan har vi 4 föreläsningar som skolan använder som skrytmedel när de fixar praktik till oss. Inte så bra att missa dem med andra ord.
Nåja, jag får väl lägga ner mitt patologiska tankesätt och se det possitiva. En vecka utan man och barn, det är semester det med.
Jag kommer dock att missa Alexandras 6 års dag, solen, värmen, hotel med all inclusive, poolen med tempererat vatten osv.
Hem ljuva hem!!

Kommentarer
Postat av: josefina ersing

Åh vilken svärmor!

Synd att du inte kan följa med :(

Ok en vecka utan man och barn kan ju vara semester men fan vet om man inte hellre hade åkt med..

Kram på dig vännen!!

2011-01-23 @ 07:35:06
URL: http://tesslan6.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0