Hyffsad dag.

Idag har varit en hyffsat bra dag, har faktiskt fått lite gjort, dock inte skolarbete. Det får bli i morgon.
Jag har lärt mig att det går att muta min son med pengar och att han är en hård förhandlare.
Nu vet jag oxå att det går att sortera stumpor liggandes på rygg i soffan. Tur att min man inte kommer ihåg att det finns något som heter kamera.
Alexandra är dock värre, henne går det inte att muta med pengar. Möjligtvis godis, men det är knappt.
Hon är verkligen en liten prinsessa, tror hon. Det skrämmer mig efter TV programmet jag råkade tittapå igår.
Om man tyckte att ungarna i rik och bortskämd var hemska, så var de här 10 gånger värre.
Jag tror programmet hette you`re cut off. Helt bissara människor och föräldrar som har tänkt helt fel från början.
Så när min lilla femåring skriker åt mig att hon är prinsessa, så hon bestämmer och mamma är bara dum, då går det kalla kårar utmed ryggen på mig. Jag tycker inte det är för mycket begärt att de plockar upp sina sorterade kläder på sina rum och lägger in dem i garderoben. Nu när jag inte kan märker både jag och barnen hur mycket jag brukar göra, som de mycket väl kan göra själva, visserligen under högljuda protester från vissa, men det går.
Så mycket man gjör bara för att det blir enklare och jag slipper tjata och höra deras gnäll.
Nu är det slut på det! Ok en liten brasklapp, tillsjag kan själv igen, då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0