Så var det dax igen.

Tentadax alltså. Nä, det blev inte mer spännande än så, sorry.
Började gå igenom mina handböcker och kompendium som Mårten gett oss. Jag som trodde att jag knappt öppnat dem, insåg att det har jag tydligen, för det fanns under och överstrykningar lite här och där.
Undrar om jag gjort detta i sömnen eftersom jag inte har det blekaste minne av det.
Nåja, det kunde ju varit värre. Känns som att jag har nog att läsa ändå.

Läkaren som hade hand om pappa ringde i torsdags och förklarade varför pappa dog. En stor hjärtinfarkt.
Hon frågade om jag ville ha obduktionsprotokollet ändå, vilket jag ville. Det kom igår och gav mig vissa överraskningar. Nej, jag har inga läkar studier gömda i gardroben, men en del kan man utläsa ändå.
det verkar som om han tydligen har haft en hjärtinfarkt innan, vilket han inte kommit under läkarvård för.
Att han har haft en strok visste jag, men det verkar som om han haft en till som han inte heller sökt vård för.
Vad jag inte kan begripa är hur hemsjukvården som kom till honom en gång om dagen för att  se till att han tog sin medicin har kunnat undgå att märka något.
Nåväl, en stor hjärtinfarkt betyder att han inte behövde lida, det är skönt att veta.

Lidit är något jag har gjort denna vecka. Mannen har varit sjuk och tyvärr är jag jättedålig på att umgås med sjuka människor. Detta gör att jag ser mannen som en stereotyp av en sjuk man, fast han kanske inte gnäller jättemycket. Han är i alla fall bättre nu, så då kan ju jag börja i stället. Eller hur att jag har tid att vara sjuk denna vecka, det finns inte på en skala ju!! Jag får knarka panodil och hoppas att jag slipper hans hosta, för jag har jättesvårt för att dricka hostmedicin, jag hostar hellre! Vi får väl se vad som händer, än är jag inte nere för räkning. I morgon är det födelsedagskalas för svägerskan. Jag ska försöka att inte känna mig för stressad av det, utan se det som ett nödvändigt avbrott i pluggandet. En hjälp för min överbelastade hjärna att bearbeta all information. Ha, det låter bra, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0