smått förbannad.

Allt ska verkligen komma på samma gång. Förkylning, tenta, grupparbete, och föräldrar som går bort.
Den förbaskade förkylningen vägrar släppa, kanske för att jag inte tar det lugnt, utan fortsätter som vanligt fast jag inte sovit ordentligt och har feber. Jag har inte tid att ta det lugnt.
Var i Lund och fick i väg alla pappas böcker och skivor till en god vän till familjen, hon ville gärna ha dem.
Även om pappa bara bodde på andra våningen så blir det en jävla massa släpande. Jag tror det var ca 20 papperspåsar med böcker och två backar med skivor. Kan tala om att jag var helt genomsvett när jag var färdig. Hem till vår goda vän med det och lasta av det där. Han hälla i mig en kopp kaffe ochsnacka lite skit. Tillbaka till lägenheten för att visa den för 2 olika killar. Den förste var en ung svart man som var jättetrevlig. Visade sig att han hade jobbat med flyktingbarn nere i Malmö. Lät intressant. Den andre killen hade mamma och pappa med sig. Han sa inte så mycket, mamman pratade desstu mer.
jag kan säga att jag var glad att jag var förkyld och inte luktar eller smakar någonting för jag upptäckte efter att killen med föräldrarna gått att min goda vän som var nere i lägenheten med mig förra gången antagligen hade stängt av kylen efter att hon tömt den, och stängt dörren. Dessutom stängde den knappen även av frysen, som det fortfarande var mat i. Kan väl säga att kylen hade antagit en aningen grönare för än vad som är brukligt för insidan av en kyl, och som sagt var, jag vill inte veta hur där luktade, med ett frysfack fullt med tinad färdiglagad mat a 3 veckor gammalt. De som kom och tittade måste ju ha trott att jag var efterbliven eller nått.

Lägenheten skulle igentligen inte besiktigas förrän den 12 november, men eftersom jag skulle ner i dag jagade jag rätt på besikningskillen och frågade om han kunde ta det i dag. Nej, det hann han inte i dag, men om jag kunde lämna en nyckel på områdeskontoret så kunde han fixa det på måndag, så slipper jag att köra den 12. Perfekt!
Killen som har hand om området ringde mig och menade att det gick jättebra att göra så och tackade mig för hjälpen med att jag visar lägenheten för de två killarna.
Så när jag tagir och diskat ur kylen och slängt maten bar jag ner de kartongerna som jag skulle ha med mig hem och körde bort till områdeskontoret. Som tur var var det lätt att hitta.
Var fan är brevinkastet? Jag gick och tittade och letade, nej, det finns inget. Öppet? jo 08-12. tack! Det var det ingen som kunde kläckt ur sig? Försökte ringa växeln på huvudkontoret. Bara så ni vet, idag är en förbannad klämdag för i morgon är det röd lördag och vad innebär då det? Jo, det är inte en jävel som jobbar klockan halv fyra.
Kontentan av det hela blir att jag får försöka vara i Lund kl 08 på måndag morgon, leka racerförar på vägen hem för att plocka upp mina gruppmedlemmar för att köra till Ljungskog och vara där kl 10.
Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0