Glada dagar!

Jaa, jag fixade tentan. Andra tentan jag inte behöver göra om. Nu är det bara en slutreflektion kvar innan sommarlovet, det är i och för sig som en liten hemtenta, men jag överlever nog.

I går var det riktig grill premiär, då vi faktiskt kunde sitta ute och äta och gjorde så tillsammans med en bunte vänner och ex antal vinflaskor. Barnen hade varit hos kompisar efter fritids och dagis, och alla hade tyckt att mannen kom och hämtade dem förtidigt, så Elias humör var väl inte på topp men det blev en väldigt trevlig kväll.

Idag var vi och firade gamlingens 60-årsdag. Han tyckte inte att den skulle firas alls, men som vanligt så har han ingen talan. Smörgåstårta och sedan prinsstubbe. Gott! Barnen höll dock inte med. Smörgåstårta är inte deras grej.
Efter att vi kom hem har det blivit lite ogräsrensning och gräsklippning.
Barnen har lekt med kompisar här hemma och jag fick nog när Alexandra kom in gråtande för andra gången. Den andra ungen fick sig en avhyvling som hette duga, men fann sig i det och det har inte varit några sura miner.
När de skulle gå hem och äta passade vi på att låta barnen ta premiärdoppet i poolen. 27 grader varmt. Nästan så jag blev sugen.
Vi käkade bränd omelett, korv och makaroner som var färdiga när vi ätit färdigt.
Nu sitter jag på altanen och skriver, lyssnar på barnens olika viljor och dricker en breezer.
Det har varit sommar i dag, god vänner. På måndag är det tillbaka till verkligheten och 10 grader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0