Vårlåtar och snälla vänner.

Fick ett sms tidigt i dag på morgonen. Det visade sig att jag kunde bli uppgraderad fortare än jag vågat drömma om. Min snälla vän hade en PS2 som låg och skräpade och hon tyckte att min son (och jag) hade bättre användning för den. Så på väg ut med saker som de skulle ha ut till sitt hus stannade de till hos mig och dumpade konsol och ett par spel. Tack!  Sonen har redan kört fast i spelet som vi fick med som han kunde spela, jag ska bara ta mig en liten titt sedan. Så nu har jag betalat spelen som jag tagit hem på tradera och kommer en vecka framåt att springa ut till brevlådan så fort jag ser postbilen. Ja, vad trodde du? Att jag bara tagit hem spel till sonen? Nej, nej. Lite kul till mammsen oxå.

Fick en chock i skolan idag. Vår föreläsare håller sina föreläsningar på engelska med klar och fin tysk brytning. Tackar någon högre makt för att min engelska är bra. Skäller på samma högre makt för att han gav mig klasskompisar som på gymnasiet fick lära sig vad olika djur heter på engelska. ( inte deras fel) Det gjorde jag i tredje klass.
Detta innebär att de mest sitter och suckar eller pratar under föreläsningen, vilket otroligt nog stör. Även om min engelska är bra, så tar det ändå lite extra konsentration att lyssna på en föreläsning om Marx och Durkheim på engelska. Gjorde inte saken bättre att mitt huvud kändes som om det var fullt med snor. Har blivit totalt genomförkyld.

Har en klasskamrat som brukar lägga ut lite snuttar av låttexter i sin status på facebook. Idag dör Lisa Ekdahl upp. En snutt från hennes första album. Det albumet åker runt i min cd spelare när det börjar bli vår, så nu är det väl på väg att bli vår!? Jag vet vad det blir för musik till frukost i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0