PS 1

Sonen var uttråkad här om dagen och frågade om han inte kunde få spela tv-spel. Men, sa jag, vi har ju ingen konsol. Ja, jag vet, ungefär lika troligt som om någon skulle säga att de inte har en mobil, men så är det. Trodde jag. Jag börjar tydligen bli senil, för sonen upplyste mig om att det hade vi visst. Ja, just det, någon gång i min ungdom köpte jag visst en playstation konsol. Jag har 3 spel till den, och ett minneskort som inte fungerar. Ett fightingspel, som min son inte får spela, ett Tombraider, som min son inte klarar av och ett Spyro the dragon spel. Perfekt. Han kunde inte komma hem fort nog från fritids idag och han städade snabbare än jag någonsin trodde var möjligt.
Så jag tänkte att den får duga så länge och gav mig på jakt efter PS1 spel. Trodde jag givit mig ut på omöjligt uppdrag, men nej. Tradera, alltid lika pålitligt. Hittade ett par gamla favorit bilspel till mig själv med. När jag nu ska hinna det.
I morgon är det tillbaka till skolan. Märkligt, jag får det att låta som att jag har haft lov, det har jag inte!
Men jag ska till skolan i morgon, första föreläsningen på ca en vecka. Kommer att kännas konstigt.
Jag blev i alla fall färdig med ref 4. Ska bara lite till på den. Städat som en galning har jag gjort mellan varven här i dag också. Mannen har bestämt tid med en försäkringsmäklare i morgon.Trodde inte sådana gjorde hembesök, men tydligen. Har inte hunnit damsuga eller byta mina julgardiner. Om jag spenderat mindre tid på att tjata på dottern att hon skulle städa, så hade jag kanske hunnit. Var det lönt att tjata på henne? Nej, naturligtvis inte, det blev inte städat. Jag kan faktiskt inte känna någon ilska dock, för ibland så får hon någon sorts konstigt hjärnsläpp och städar helt perfekt, utan att jag änns nämt ordet städning.Jag hotade henne med att om hon inte städade skulle hon inte få flytta upp i sitt nya rum, för då var hon ju inte mogen till att ha ett eget rum. Det var ju väldigt dumt av mig, för jag längtar ihjäl mig tills jag har tid att flytta upp dem till var sitt rum. Då kan jag nämligen stänga dörren om skiten och röran och slippa se det.
Nä, jag får nog försöka hitta ett nytt minneskort också.

Kommentarer
Postat av: josefina ersing

Du e bara helt underbar gumman!!

KRAM!

2010-03-02 @ 13:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0