Stressig helg.

Vi hade en skön vecka här hemma utan barn, de var hos farmor och farfar i Karlskrona.
De fick oxå åka till en annan värld- Astris Lindgrens. Det hade varit jättebra. Barnen var så nöjda, förutom deras kusin som tyckte det hade varit för lite TV. Barnen hade fått frågan om favoritmat av farmor och grabbarna hade svarat med köttfärsås och spahgetti och pannkakor. Min underbara dotter hade svarat- glass och godis.
Det var mat för henne. Få inga ideér om att det är det hon får här hemma till middag, för så är det inte.

Jag och mannen kom hem, duschade och packade och åkte. På vägen till sommarhuset stannade vi för att äta och handla. Vi var framme kl 20.30. jag lyckades hindra mannen från att starta gräsklippare och bad honom snällt vänta till morgonen. Jo, det skulle regna dagen efter, men halv nio tycker jag är försent.

Han startade hyfsat tidigt på morgonen och blev halvfärdig innan regnet och åskan kom.
Vid halv ett tiden komm farmor och farfar med barn och min mans bror och hans fru och deras yngste son.
Min man hade antingen glömt eller så hade det blivit ett missförstånd, men det visade sig att hans föräldrar åxo skulle sova över. Tur man har ett sommarhus på 180 kvm.
Det blev mer gräsklippning, bad i sjön, kantarellplockning, grillning och bara mysigt samkväm.
Dagen därpå skulle vi upp och iväg tidigt. Vi hade en namngivningsfest att gå på kl 14.00.
Kl 10.00 var vi iväg. Jag ville hinna hem och duscha och byta kläder. Vi hann vara hemma i en timme, sen var det bara att sätta sig i bilen igen.
Festen var väldigt trevlig, men jag var smått slut när vi väl kom hem. Det blev pizza till middag dn kvällen, det var vad vi orkade.

Nu är det snart bara 3 veckor kvar till mina 2 veckors semester. Har varit duktig och beställt en del av kursböckerna och börjat titta lite i dem. Kom på att straffrätt är kanske inte det man ska ge sig på kl 21.30 när man är klibbig och trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0