snö och plugg

Inget av dessa två är några favoriter just nu.
Termin 2 är inte rolig, och mycket beror det på min handledare som jag har under reflektionsmötena.
Hela terminen består av att skriva reflektioner över olika saker som vi ska läsa. De vill dessutom att vi ska försöka blanda ihop grädde med vinäger utan att det ska skära sig, det ska bli en slät fin sås. Omöjligt!
Klarar du inte det åker du på kompleteringar. Här använder de sig verkligen av det kognitiva synsättet. Gör om och gör rätt! Känns som att jag har blivit lite av handledarens hackkyckling. Nu är det bara så att jag är inte 18 år längre och tolererar inte sådant, i alla fall inte om det inte är befogat och konstruktivt. Hon kunde ha hållt sig på ekonomihögskolan där hon tydligen hör hemma. Ryktet går att hon fått kritik förr, och jag är inte förvånad.
Det räcker dessutom inte med reflektioner, utan ovanpå det ska vi göra efterreflektioner. Tack för det!
Vissa av oss har ett liv utanför skolan, eller hade i alla fall.

Så har vi fått tillbaka hemtentan från i julas, något försenat. 2 kompleteringar där, men de stör mig inte ett dugg.

Snö. detta ämne är hett just nu, dock inte hett nog för att smälta de vita vackra flingorna. Barnen är ju glada, men inte jag. Jag är fruktansvärt trött på overaller, tjocktröjor och blöta skor. jag är ännu mer trött på att bilen jämt och ständigt piper. Den vill ha spolarvätska. Lönt att fylla på när hålen ändå fryser igen.
Jag ska klaga lite till. Jag vet inte vilken bonde det är som fått pengar av komunen för att ploga vägen mellan Hasslarp och Kattarp, men sparkas borde han och utan lön borde han bli. Det är som att köra på en kostig!
Grusvägarna uppe i Småland är finare efter tjällossningen än vad den vägen är nu. Sen gör det inte saken bättre att dessa jävla människor som kör volvo inte kan köra i mer än 20 km/h så att risken att köra fast ökar med typ 500%. Vad är det med människor som kör Volvo? De kan inte köra bil, och det borde inte bero på vilket bilmärke du kör. Kan vara så att de inser hur dåliga bilförare de är (ok, inte troligt) och tycker att Volvo är en stor och säker bil, den köper vi. Det blev mycket gnäll, så här kommer något possitivt. Tågen går inte lika ofta som vanligt, och de hörs mindre med all snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0