Rånad!

Fick verkligen inget gjort idag. så småningom var det dax att hämta barnen på dagis och jag tänkte att något måste jag väl få gjort i dag. Jag bestämde mig för att äntlingen köpa den där gula färgen till Alexandras skrivbord. Tänkte att jag skulle få problem med Alexandra som skulle försöka tjata till sig en rosa färg, men nej, det blev inte så farligt. Det kom en liten protest, men inte mer. Hon tyckte att den gula färgen var fin.
Däremot så var det svårt att vara still och det skulle pillas på allt och inget. Kom till kassan och blev total rånad. 218 kr för 1/2 liter färg. Det är därför jag alltid låter mannen sköta dessa inköp. Jag visste att det fans en mening med att inte lägga sig i.
Tänkte att om barnen var snälla så kunde vi snedda gatan och köpa med oss BurgerKing med hem.
De var inte jättesnälla, men min lust att slippa ställa mig vid spisen var större än orken att bråka med barnen.
Det var helt tomt på stället , så vi åt där. Skönt att ha det gjort när vi kom hem. De fick leka och titta på TV ett litet tag sen var det baddax och nu har de precis stigit upp. Snart är det dax att torka håret på dem och stoppa dem i säng och läsa saga. Ska försöka läsa lite Goffman sen, fast jag vet inte hur det kommer att gå till. Känner mig helt färdig. Ganska skönt att jag i alla fall ha fått undan tvätten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0