kulturell helg.

I fredags blev sonen kidnappad på skolan av farmor och farfar.
Vi hade lyckats hålla tyst och arrangera det så att han inte visste något.
De skulle till sommarstugan i Karlskrona.
Dottern blev inte lika glad. Jag vill oxåååå!!!!.

Hade ett snack med mannen när han kom hem om hans spelande, igen.
Det kanske tog skruv denna gången. Det kändes så i alla fall.
Jag var snäll och på gott humör, så jag lät honom gå ut på kvällen.

På lördagen försökte jag plugga lite, men hade =0 konsentration.
Mannen skraoade lite i trappan, och sedan hjälpte jag honom.
Det blev en sen lunch och sedan var det dax för mig att åka på klädparty.
Det skulle jag inte ha gjort, det blev jättedyrt.
På kvällen tog mannen och dottern ett bad oc jag skrapade trappa.

I går åkte vi in till stan och åt gratisfrukost på ett av stans finaste hotell.
Det var en frukost som hette duga. Dottern var överlycklig, hon fick pannkakor till frukost.
De hade en juiceautomat som hon tyckte var jätterolig att gå och hämta juice i.
Efter det gick vi på stadens kulturhus, Dunkers.
Vi tittade på Helsingborgsutställningen och den nya utställningen om teaterns historia.
De hade gjort ett barnrum, där fick barnen prova kläder, rita masker och de gade satt in ett ljud och ljusmixerbord som de fick leka med. Dottern var i himlen. Hon kunde få det att åska!
Det var en jättefin utställning, med riktigt fina gamla kostymer och masker och en massa historia.

Sonen kom hem på kvällen och det blev snabbt ganska tjurigt och bråkigt.
Det var bara och sätta sig och ha ett långt samtal med honom. Sen fick syskonen leka av sig i badet.
Det blev lite pluggat i går med.
Jag årkar inte vara superstressad, så det får gå som det går.
Nu ska jag få iväg barnen till skola och dagis.
Idag är det höst på riktigt. Träden börjar skiffta färg, regnet öser ner och det blåser. Inte mycket, men det känns riktigt höstigt.
Jag tände levande ljus till barnen och satte in var sin bricka med deras frukost på i vardagsrummet.
Det blev mysigt, och det har inte varit så mycket gnäll som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0