Nu börjar jobbet.

Har nu haft min fältstudievecka. Det har varit roligt men fram för allt väldigt intressant.
Jag, precis som alla andra har mina förutfattade meningar om saker och ting.
Vad jag framförallt har fått lära mig är att kriminalvården faktiskt sattsar en hel del på just vård.
Mitt problem nu är att killarna och tjejerna ville visa allt, vilket innebär att det har inte funnits någon tid till fördjupning innom något.
Hoppas jag kan använda min plats mer som inspirationskälla än som fakta källa.
Jag har i alla fall haft en toppen vecka och lärt mig massor och blivit av med en del fördommar. '
Jag tror faktiskt inte att jag har hittat speciellt många nya fördommar. Har kanske blivit lite mer kritisk till vissa instanser innom socialt arbete.
Så nästa vecka kommer jag att sitta vid den här burken och knacka tangenter tills fingrarna inte vill hitta rätt.
Nu känns det mest som att gå och lägga sig. Så mycket nytt och så många nya människor att jag är helt slut.
De som jobbade på anstalten var helt underbara, med en god portion humor, självdistans och var verkligen profisionella.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0