Äntligen färdig!

I dag slängde jag ifrån mig mitt arbete om Wicca på katedern i klassrummet.
Det var så skönt att bli av med.
Min man var jättesnäll och hjälpte mig att lägga in bilderna i går kväll (han fick betalt i sängen)
Sen skickade vi över allt till min svärfar som har en färgskrivare. Så idag var det bara att lämna barnen lite tidigare på dagis, köra innom stan och hämta mitt arbete, trode jag.
Min käre svärfar har legat och läst korrektur och höll på att rätta fel när jag kom. Sen skulle skrivaren göra sitt.
Sen! inte nog med det. Stora vägarbeten nere i stan gör att folk kör andra vägar, min väg. Kö!
Jag hann.
Vår ena lärare hade bakat kladdkaka (frukost) och vår andra lärare hade varit på Maxi och handlat.
Sen visade det sig att en av klasskamraterna hade gjort en sorts piroger som hon bjöd på.
Sen var det laxgratäng i matsalen. Jag har inte gjort annat än ätit.

Jag har gjort en sammanställning av en text till svenskan i morgon . Texten handlade om en högfärdig oxfilé.
Jag kan säga att det var inte så lätt. Från början är den skriven av Tage Danielsson, och jag ville ju få med humorn även i sammanställningen.

Annars har det inte hänt så mycket mer än att sommaren kom och gick.
Jo vi var i sommarhuset i helgen, det var underbart., men barnen var pest.
All lek gick ut på att bråka och driva allt och alla till vansinne.

Börjar bli lite sugen på att lägga ut lite bilder, men jag får fundera ett tag till.
Funderar på att köpa en ny kamera till min man i födelsedagspresent, så nu ska jag ut på nätet och leta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0