min son, en entreprenör

Min son har nu fått lära sig att har man inte nog med pengar så kan man kanske inte köpa den dyra legoförpackningen som kostar multum.
Nu ska han alltså tjäna pengar, och tror att man kan göra det på precis allt. Som att städa sitt rum.
Just det där med rumsstädning vet jag inte om jag tänker ge honom betalt för. Han har tjatat på pappa att han ska få klippa gräset i två dagar. Ett problem. Gräset behöver för en gång skull inte klippas.
Så idag på morgonen satte han sig och ritade teckningar som han skulle sälja. Han ville dock ha 20 kr styck, och det sa vi var lite mycket.
Det här påminner mig så mycket om när jag var liten. På sommrarna när vi hade våra danska vänner på besök hade jag och deras dotter cirkus. Cirkusen bestod i att vi hoppade från min pappas skrivbord och gjorde volter ner i en tältsäng. Idag fattar jag inte hur vi vågade det. Det var ett bra sätt att tjäna pengar på. Jag sålde också teckningar när jag var liten, men då kostade de ca 1 kr styck. Jag försökte dock aldrig tjäna pengar på att hjälpa till hemma. Det tyckte jag bara var roligt, ibland. Det fanns gånger när jag inte heller tyckte det var någon hit.

I går  skulle vi göra något kul med barnen. Dinoland har sonen tjatat om, så vi åkte dit. Enligt hemsidan skulle de öppna för säsongen i går kl 10. Vi gjorde oss i ordning, åkte bort till våra vänner i samma by och så körde vi i samlad trupp till Dinoland. Grindarna var stängda. Det fick bli busfabriken i stället. Där var riktigt lugnt och skönt. Skolorna har inte slutat och vädret var kanon. Efter det blev det lunch på Max.
På eftermiddagen tog mannen med barnen till samma familj för han skulle hjälpa till att sätta fast en trappa. Jag passade på att rensa barnens garderober. Det blev en överfull svart sopsäck. Tänkte dumpa den hos min traderande vän i halmstad på väg upp till Ullared på torsdag. Hon brukar inte tacka nej och jag är för lat för att hålla på med det. Dessutom har jag inte tid. jag handlar mycket hellre på tradera. Nu verkar det vara slut på det fina vädret för den här gången. Det har börjat blåsa och de har lovat oss regn i kväll. Jag som har trivts så de här varma dagarna. Nåja, de blir väl fler få vi hoppas.

Kommentarer
Postat av: Josefina Ersing

skrattar gott

Ja han är riktigt smart den lille grabben!!

Tänkte ringa men misstänker att ni sussar gott nu.

Kaffe (och möjligen en paj) finns att intaga på väg till gekås.

Stoooor kram!!

2009-06-03 @ 21:04:08
URL: http://tesslan6.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0