YES!

Fick ett sms från en klasskamrat i dag när jag låg och slöade på soffan.
Hon undrade om jag visste om jag kommit in på högskolan, det hade nämligen hon gjort.
Jag kunde ju inte låta bli att starta datorn och gå in på studera.nu.
Jag har kommit in!
På mitt förstahandsval dessutom, vilket innebär att jag inte behöver pendla en massa timmar om dagen.
Första känslan var jippii!!.
Sen kom den där känslan av att , fan vad jag kommer att sakna gemenskapen och indentiteten på min gamla folkhögskola.
Men det är väldigt spännande, och nervöst.
Kommer ni ihåg hur nervöst det var första dagen i skolan, eller första dagen på högstadiet, i alla fall för oss som fick byta skola då. Lite så känns det nu.
Mamma och son kan vara nervösa tillsammans. kul!
Det roligaste var nog trots allt att min man inte kunde låta bli att ringa sin pappa och berätta.
Gissa vilka som kom vid sjutiden med en stor bukett rosor för att gratulera. Just det, mina svärföräldrar.
De är så gulliga.

I morgon blir det fika på stan efter jobb. min kompis fyller 30, och jag kan inte komma på festen för vi åker till Småland för att plocka hem våra busfrön och för att ha en lugn och skön helg.
Hoppas ni får det samma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0