Skolresa

Solen lyser och det känns nästan vår i luften när jag ställer mig på trappan för att få i mig lite nicotin.
Kaffet smakar fortfarande inte kaffe efter influensan. Får väl ge det ett par dagar till.
Jag var faktiskt i skolan i går. Kändes skönt att komma hemifrån ett tag.
Var först på en föreläsning som hölls av generaldiriktören för arbetsförmedlingen.
Det var en dam med skinn på näsan, självdistans och en stor portion kunskap blandad med humor.

Kom till skolan och skrev en uppsatts som jag inte vet om den var ett dugg sammanhängande eller inte.
Fick oxå reda på att resan som ettorna och tvåorna brukar göra varje år ska gå till Nordirland.
Intresset i vår klass hade varit svalt. Jag tycker det ska bli jätteintressant.
Jag diskuterade bristen av intressen med en av tjejerna i klassen som är mer i min ålder än 18.
Hon sa.: säg IRA till en 18 åring idag och kolla ansiktsuttrycket.
Hon har äldre barn som går på högstadiet. När hon berättade vad deras historie och samhällsbok tog upp blev jag mörkrädd. Jag kan lugnt säga att IRA konflikten var nog inte precis något författarna till de läroböckerna tyck varit viktigt.
Så nu är risken att det blir helt fel människor med på resan och att de följer med av helt fel anledningar.
Vi får se, vi ska inte åka förrän i Maj. Maj på Irland, Lovley!! Om vi blir tillräckligt många.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0