Planer för dagen?

Den frågan brukar jag få av min man vid femtiden på dagen.
Vad svarar man på det?
Laga middag, bada barnen ocg få dem i säng.
Varje dag samma sak. Vad tror han att jag ska säga?
Putsa fönster, ta en ridtur och sedan se en film?
Tror inte det!
När jag frågar honom samma sak, så tittar han på mig och säger, gå upp på ovanvåningen och spackla, för det är väl det du vill att jag ska göra?
Han får alltid samma svar. Ja. Men han ser alltid ut som om han drömmde om ett helt annat svar.

Igår fick han dock avbryta sin spackling och jaga rätt på sin pappa.
Hans mamma ringde och var lite orolig, hon fick inte tag på sin man. Han är möbelsnickare och har väl fått ett par fingrar halvt avsågade ett par gånger.
Så han svarade inte i telefonen och han var själv i verkstaden. Jag är själv väldigt bra på att tro det värsta, så jag vet precis vad som gick genom min svärmors huvud.
Hon tog bilen och skulle köra ner till verkstaden för att se om han var där, och så att inget hade hänt.
Hon kom dock bara ett par kvarter innan hennes bil bara stannade.
Ringde till oss igen, mannen gav sig iväg. Han kom hem igen vid halv nio.
Svärfar var hittad och ok och bilen var bogserad hem till deras hus.

I onsdags hade jag städnojja på förmiddagen. Sen hade jag en klasskamrat här med två av hennes barn.
Det var väldigt trevligt. Vi har ganska många tankar gemensamma.
Min man träffade henne i en halvtimme eller så och tyckte att hon verkade väldigt trevlig.

Igår var barnen ett par timmar på dagis. Det var skönt att bara slappa här hemma helt själv.
Hårdrock på stereon och kaffe i kaffekannan.
Jag och min musik. Jag kan inte för mitt liv lyssna på en artist som bara sjunger en massa skit, det måste finnas något lite djupare i texterna. sångaren måste kunna sjunga oxå.
Hittade en textrad i en låt i dag på morgonen som bara fastnade.
Each day is a gift, not a given right.
Sug på den idag, så hörs vi i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0