Jag är och kommer alltid att vara förvirrad

Jo tack, det var ett tag sedan.
Jag har inte haft någon inspiration alls att sätta mig ner och skriva.
När jag öppnade bloggen idag och upptäckte en kommentar från en kompis som var skriven för en månad sedan.

Så, har det hänt något? Inget så jättedramatiskt.
Jo, dottern har blivit opererad för ett par veckor sedan. De svarvade ner hennes mandlar och tog bort polyper bakom näsan. Det gick jättebra. Sjukhuspersonalen fick minsann också erfara hennes envishet.
Annars ligger hela familjen just nu i influensa. Jag började förra lördagen så jag börjar känna mig levande igen.
Ska på en föreläsning i morgon och sen ha uppsattsskrivning, om läraren inte är sjuk.
Nästa vecka är det sportlov och jag hoppas kunna hitta på något kul med barnen. De ska bara bli friska först.
Jag kan lugnt säga att det här börjar gå mig på nerverna. Jag hade kunnat skicka min hostande ,gnällande man till Tasmanien. Det värsta är när han inte lyssnar på vad jag säger. Du ska inte hoppa ner i ett varmt bad om du har feber.
Du stänger in värmen. Snyt dig istället för att dra ner det i halsen, så kanske du inte hostar så mycket.
Om det inte är hans mamma som sagt det så är det inte värt att lyssna på. Hon jobbar ju faktiskt på labb på sjukhuset.
Mannens pappa har lite morfin baserad hostmedicin hemma. Den kanske man skulle be att få lite av menade mannen.
Du är för fan inte klok, sa jag. Det finns en orsak till varför vi har receptbelagd medicin.
Han drog en fin vals för sin far och sedan försökte han med mig.
Det hette att jag hade så ont när jag hostade, vilket jag har,men!!!
Jag kan ändå inte dricka  äckliga saker, det kommer bara upp igen.
Nu ska vi koncentrera oss på att bli friska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0