Hosta

Hostan har intagit vårt hus på allvar.
Jag har faktiskt klarat mig undan ganska lindrigt.
Sonen däremot hostade hela dagen i går. Trodde inte jag skulle få en blund i natt, men det funkade ganska bra och idag är han bättre. Mannen har tappat rösten nästan helt. Har ju sina fördelar det oxå, i alla fall för resten av familjen.
Sonen vägrar att ta den hostdämpande medicinen. Den smakar lakrits.
Fick tag på en slemlösande som smakade choklad/körsbär. Den gick ner. Den var bara lite äcklig som han så fint uttryckte det.
Idag har mannen jobbat och här hemma har det varit ganska lugnt. Nu på kvällen har det börjat snöa. Jag körde till affären efter middagen och det var inte så kul.
Fick en dum ide att jag ska baka bullar imorgon. Jag verkar aldrig lära mig.
Så är det någon som vet vad man kan döda lakritssmak med? Kan vara bra att veta till nästa gång.

Har ju anmält mig till högskoleprovet, så jag gick in och gjorde de ett av de gamla proven på nätet.
NOG frågorna känns som rena gissningsleken. Kurvor, grafer och tabeller brukar inte vara några problem för mig, men fy fan vad de hade tryckt in information och kluddat till dem. Inte kul. Jag ska be min mattelärare om hjälp efter lovet.
Han är en fena på att förklara saker så vi vanliga dödliga begriper det.
Under lovet ska jag även försöka sätta mig in i hinduismens mysterie. Det känns som en ganska stor men rolig utmaning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0