Stora killen.

Så har sonen börjat i F-klassen och får vara på skolan med de stora barnen.
Han började i torsdags och jag följde med honom.
Det tog inte lång tid för oss föräldrar att fatta att det skulle gå bra. De flesta inkl jag själv gick efter ca 40 min.
Han kom hem med en tjock bibba papper och en skoldagbok.
Jag tycker det ska bli jättespännande att se hur min son utvecklas under det här året.
Det jag tycker känns lite kusligt är att du inte har den dagliga kontakten med personalen som har hand om honom så som du har på ett dagis. Kycklingmamma, ja, jag vet.
Nästa vecka ska de ha idrott. Jag slogs just av tanken att jag nog måste åka och köpa ett par joggingbyxor till min son.
Jag får väl göra det i morgon när han är på kalas.

Jag flydde fältet idag och åkte hem till den gamle och den gravida. Hon skulle färga mitt hår.
Jag gav upp på de röda färgena, de håller så dåligt i mitt hår. Nu blev det svart under och mahogny över. Jag är jättenöjd.
Sen var det middag hemma hos vännerna som bor i samma håla som oss.

På torsdag börjar allvaret för mig. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0