Renoverat

Jo, jag har hjälpt till med renoveringen.
På mer än ett sätt.
Jag var så rastlös i går kväll så jag frågade mannen var spacklet stod.
Han satt vid datorn, som vanligt.
Han trodde det var en pik till honom, vilket det indirekt var, men mest var det för att jag ville ha något att göra.
Så jag gick upp på ovanvåningen i en och en halv timme. kom lagom ner tills det var dags för sonen att gå och lägga sig. Dottern hade somnat i soffan för länge sedan.
Det gjorde susen. I dag har mannen varit på ovanvåningen och renoverat.
Dessvärre har han fått för sig att jag altid ska hjälpa till nu.
Så idag har jag både spacklat och slipat.
 
Farfar var här och jobbade på lekstugan. Farmor är bortrest så farfar ville ha middag med oss.
Precis när mannen stod och lagade mat kom våra hemlösa vänner förbi.
De hade två stora tårtbitar med sig. Det var bara att stänga av potatisen och sätta på kaffe istället.
De har skaffar bil igen. Så nu kan de börja bli sociala igen.

Nu borde jag sätta mig med min psykologi läxa, men känner mer för att gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0