Färdigt nu?

Jag tror faktiskt att det är färdigfirat nu.
Först var det lilltjejen, sen jag , sen våra vänners son.
Men nu tror jag inte det ska vara mer innan jul.
Jo, en av sötnosarna i Halland. Nåja, det är ett tag tills dess.
Skolan är rolig och det känns som att det går bra.
Har hittat en tjej som är lite yngre än mig, men inte 17.
Henne kommer jag jättebra överens med.
En rolig sak som vi ska göra varje fredag i skolan är att skriva en dagbok  över veckan som gått.
Vad vi tycker om saker och ting, bra som dåligt..

Igår var det först födelsedagskalas hos våra vänner här i byn, sen på kvällen var det vuxenfest.
Förbaskat trevligt.
 Idag var vi på loppis på förmiddagen. Bara jag och mannen.
Barnen var hos farmor och farfar. Där var vi sedan halva eftermiddagen och kvällen och åt en jättegod middag.

Annars har det varit lugnt.
Sonen var hos en kompis nu i veckan.
När han kom hem vid åttatiden stod jag och gjorde mat till resten av familjen.
Det var ju lite sent, men så blir det ibland. Tyvärr resulterar sena middagar med att medlemmarna av familjen är ganska hungriga och lättirriterade.
Så även denna kväll. Sonen var lite hyper efter att han varit hos sin kompis.
Skrik och gräl.
När jag sen skulle bädda om honom sa han.
- Mamma, det är en sak jag vill förklara för dig. När jag kommer hem från min kompis är alla jättesura och arga.
Då blir jag ledsen och arg.
Jag förklarade att det kunde jag förstå, och förklarade varför det blir så ibland.
Han tittar på mig med sina stora kloka ögon och säger.
- Jag trode ni skulle göra bättre än så, men det gjorde ni inte. Jag är verkligen besviken på er.
Jag visste inte vad jag skulle säga och sa väl något i stil med att det fick han ju vara, men det är väldigt mycket skönare att somna om man var glad, och inte osams med någon. Så jag bad så väldigt mycket om ursäkt för att vi hade gjort honom besviken.
Jag berättade för min man och han bara tittade på mig och undrade var vår son kommer ifrån.
5 år. Det kan inte vara normalt att uttrycka sig så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0