snö

Har varit lrdig en vecka. Höstlov. Det kallas lyx!
I alla fall trodde jag det innan den här veckan började.
Först blev dottern sjuk, sen frisk och sen sjuk  igen.
I torsdags var hon frisk, så då åkte jag , barnen och vår vän från båten till vårt sommarhus.
Det var inte kul att köra sista biten i snökaos. Tur att mannen satt på vinterdäcken.
Det känndes verkligen konstigt att se snön falla när det fortfarande satt blad på träden.
Det var iskallt i huset. som tur var var det lite varmare på ovanvåningen där vi har våra sovrum.
Barnen ville ut i snön och leka, men det var ju alldelles mörkt. Så vi satt och myste framför en brasa med fleecefiltar runt oss. Jag och min vän satt uppe rätt sent och pratade om ditt och datt.
Fredagen kom och barnen var ute och gjorde snögubbar och var helt överlyckliga.
På kvällen började jag känna mig dålig. Jag spenderade natten med att springa på dass och att spy.
Sonen hade fått hög feber på kvällen och sov oroligt hela natten. Jag var bättre dagen efter, men trött, sonen var fortfarande dålig. Det var bara att packa och åka hem. Jag är väldigt glad att jag inte hade åkt dit själv, utan hade någon med mig.
Idag är familjen frisk. Min mage är ok och sonen har ingen feber. Däremot börjar både jaag och mannen känna oss lite krassliga i halsen. Nåja, det kan man både jobba och gå i skolan med.
I morgon ska barnen till dagis och det behöver de. De är grymt rastlösa.


Kommentarer
Postat av: josefina ersing

åhh låter inte kul alls.

Jag tänker på dig vännen!!

2008-11-03 @ 16:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0