Vad hände?

Jag kunde ju inte låta bli att titta på de två semifinalerna i årets eurovision songcontest.
I tisdags var mer än hälften antingen kalkoner eller i alla fall riktigt dåliga.
I går var de flesta nummrena riktigt bra. Där var ett par falsksjungande saker, och ett par sömnpiller, men i övrigt hyfsat hög standard.
Jag fick inte med min stora favorit. Malta gick inte vidare.
Underbar sångröst på en tjej med attityd. Synd.

Jobbet har hållt på att knäcka mig totalt.
I alla fall vissa medarbetare.
Du kan inte gå runt i 4 år och tycka att det är ok att vara lat, för att du kommer undan med det, till att säga till mig att bli mer effektiv. Särskilt inte när nämda människa inte kommit ur sina blöjor när jag började jobba.
Inget ont som inte har något gott med sig.
Jag har sökt in till en skola till hösten.
En folkhögskola. Allmän kurs med internationell inriktning. 2 år.
Ansökningsdatumet hade gått ut, men skolan rådde mig att skicka in en ansökan ändå.
Jag kan bara hålla tummarna.

Var uppe i halland hos min vän där. Bara över en dag, men det var väldigt trevligt.
Dessutom blev jag och barnen bjudna på julbord.
Mannen blev helt tyst i luren när jag ringde och berättade att vi skulle stanna och äta julbord.
Gott var det i alla fall.

Mannen har hunnit fylla år oxå.
Det blev en paviljong på altanen. En med sidor, så man kan sitta där även när det blåser eller regnar.
Av mig fick han en terrasvärmare i bordsmodell.
Av barnen fick han en cykelhjälm, som han hade önskat sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0