omväxling förnöjer

Det blev ingen snö i går kväll.
Det blev regn.
I dag var det dags för dotterns 2,5 års kontroll.
Hon följde sina kurvor så fint.
Först var hon jätte blyg för distriktssköterskan, sen ville hon inte gå där ifrån.
Där fanns ju leksaker. Varför ska hon då åka till dagis?
Hon la sig raklång på golvet och bara skrek.
Jag fick lura henne lite. Jag sa att de kanske satt och tittade på film på dagis.
Jungelboken? frågade hon. Kanske, sa jag.
Jo det funkade.
Hon hade inte fått titta på någon film på dagis. Vid middagen senare på kvällen kom
hon dock på detta och ger upp ett jättevrål.
Jag sa att hon skulle få se Jungelboken efter middagen. Hon tystnade och glömde.
Hon kommer väl på det mitt i natten, eller något lika trevligt.
Jag fick ett trevligt samtal från min man idag. Han ringde och frågade om jag ville vara ledig i dag.
Det ville jag, och det var jag. Ingen man, inga barn hemma. Skönt.
Jag fick inget gjort, men måste jag det? Nej!
Egentid kallas det, och jag vill ha mer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0