jobbig helg

Har jobbat hela helgen.
I lördags hade vi jättefint väder, och jag jobbade.
Mannen hade varit jätteflitig.
Tvättstugan var städad, så man kan komma ut på altanen nu.
Han hade visserligen bara satt in all den osorterade tvätten i vardagsrummet, men ändå.
Barnen hade varit ute, mannen med. han hade klippt rosor och äppleträd och annat.
När jag kom hem fick jag en kaffe kopp i handen och en putt ut genom ytterdörren.
Ta en promenad i trädgården sa mannen.
Mina mini påskliljor blommar. Krokusen på baksidan är så gott som överblommad.
Helt otroligt.

På kvällen var det Andra chansen.
Det var väl egentligen ett stort jaha.
Stort jubel när Carola inte gick vidare.
Vet inte vad hon gör. Hon har en fantastisk röst, men nu för tiden verkar det som hon tror att man ska skrika sig igenom låtarna.
Hon började redan när hon sjöng evighet, och jag rynkade förbryllat på pannan redan då.
Jag hittade inte melodin ett dugg för allt skrikande och weilande. Synd.
Pudlarna åkte tyvärr ut. Inte det bästa varken de eller E-type gjort, men en rolig blandning.
Dessutom. E-type rules. Han hade en gammal sliten urtvättad guns `n roses t-shirt på sig.
Kan inte rocka fetare än så.

På söndagen skönk humöret direkt jag steg upp bara genom att jag tittade ut och upptäckte att det regnade.
Sen Gick allt bara fel.

Kommentarer
Postat av: Vännen på båten

Hejsan gumman!
Slår en pling imorgon. Sitter i hamnen i SVERIGE och är helt slut... Men nu är vi här i alla fall. Fika? Lite rätt kan vi allt göra... Kram och puss

2008-03-13 @ 21:13:59
URL: http://noteringnr1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0