Att umgås som man och hustru.

Barnen försvann iväg med farmor och farfar till Karlskrona i fredags.
Nu var det bara jag och mannen.
Lite skrämmande. Tänk om vi inte har något att prata om, nu när barnen inte är här.
På fredagen fastnade vi framför tv-n.
Sen blev det sex i sängen som omväxling.
I går vaknade jag inte förrän kl halv tio på morgonen.
Jag tror inte det har hänt på tre år att jag vaknat så sent.
Så skönt!
Det roliga var att vi vaknade av att telefonen ringde.
Det var vår vän från Norge, som vi nu då döper om till vännen på båten.
Det är en sjusovare om något, så vi blev väldigt förvånade.
De var i hamn i Sverige efter att legat i Danmark ett bra tag och väntat.
Så bestämde mannen att vi skulle åka och hälsa på och kolla båten.
Först skulle han bara göra hästarna med grannarna.
Jag gjorde mig i ordning under tiden.
Vaknade, satte i mig en kanna kaffe, njöt och tvättade håret.
Jag var faktiskt färdig när mannen kom tillbaka.
Så åkte vi till våra vänner på båten.
På vägen köpte vi en bukett blommor. Vi tänkte lite, vi köpte nämligen även en vas.
Jag vet inte ett skvatt om båtar. Men den var fin, och säkert stor för att vara segelbåt.
Jag hade fått krupp om jag skulle ha den som mitt hem.
Men man hade kanske vant sig.
Killarna stack och köpte frukost och vi kvinnor satt och snackade skit.
Det var väldigt trevligt. De ska dessutom stanna i hamnen ett par månader, det är ännu trevligare.
Sen åkte vi hem. Mannen hade nämligen en överraskning till mig på kvällen.
Vår kompis skulle köra oss.
Så jag var beordrad att vara uppklädd och färdig kl halv sex.
Vi var färdiga redan fem. Satte oss framför tv-n ett tag.
Det blev middag på ett gästgiveri i närheten.
Väldigt fint och väldigt god mat.
Vi njöt och diskuterade maten, inredningen osv.
Jag menade på till mannen att vi måste nog vara barnlediga lite oftare.
Tills jag såg notan. Jag inser att vi har inte råd att vara barnlediga speciellt ofta.
Kvällen avslutades hemma hos våra vänner i byn.
Det blev lite snacks, öl och schlager.
Tyvärr även två män som inte kunde hålla snattran.
Efter att jag så småningom somnat på soffan och sedan blivit väckt av att mannen försökte stoppa in en bit choklad i munnen på mig bestämde jag att det var dax att gå hem.
I dag har jag tagit det lungt. Städat lite.
Mannen har varit hemma hos våra vänner i byn. Han behövde hjälp med vår grannes dator.
Sedan åkte han till datoraffären. Han kom på att vår laptop behövde mer minne.
Oj, det blev som en ny dator.
Jag var på shopping humör, men har inga pengar att shoppa onödiga saker och kläder för, så jag fick shoppa i fantasin.
Du tar den tjockaste postorder katalog du kan hitta, eller som jag, flera stycken.
Kryssa för allt du vill ha, skriv upp vad varje sak kostar och räkna ihop när du kommit till sista sidan.
Jag insåg att det var inte ens lönt att tänka tanken på att koppla upp mig vid datorn och beställa allt detta.
Plocka väck artiklar tills summan hamnar på acceptabel nivå är för jobbigt. Det betyder att jag måste välja.
Då tar man nästa katalog och ser om slutsumman blir bättre där.
Jag gick igenom tre kataloger i går innan jag var färdigshoppad.
Inga slutsummor hamnade på en nivå jag tyckte var acceptabel.
Men shoppingbegäret försvann.

Kommentarer
Postat av: Josefina Ersing

du e bara för go vännen!!

2008-03-17 @ 13:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0