Varför?

Varför tar det 45 minuter för min son att äta lite spagetti och köttfärssås?
Varför är min lilla dotter en terrorist med väldigt mycket vilja?
Varför gör min son precis tvärtemot  vad jag säger?
De kan driva mig till vansinne och komma undan med ursäkten, jag är bara ett barn.
Kan jag göra massa dumheter och komma undan med en liknande ursäkt?
Jag är bara vuxen.
Nej, när vi vuxna gör dumheter åker vi in bakom galler.
Gör vi misstag så är det helt enkelt den männskliga faktorn.

Igår satt jag snällt och väntade på att sonen skulle äta upp sin mat.
Han drack lite vatten och såg ut som om han tänkte testa hur mamma reagerar om han sprutar vattnet på henne.
Jag sa till honom att det skulle bli sängen direkt om han försökte sig på något sådant.
Då tar han glaset och börjar sakta tippa det. Det kanske inte mamma blir så arg över.
Bara lite.
Jag hinner varna honom två gånger innan de första dropparna trillar på bordet.
Det blir inte mycket mer än så innan sonen fattar att mamma menar allvar.
Han åkte i säng, och verkar nästan förvånad över detta.
Sen blev han helt hysterisk. Mamma tänkte verkligen inte låta honom komma upp.
Jag gick och lät mannen ta över.
Sonen skrek och grät. Han skrek så han började hosta och hostade så han kräktes upp snoret han dragit ner i halsen.
Hade en vuxen burit sig åt på detta sätt hade det blivit på med tvångströja och raka vägen till psyket, om det hade funnits någon plats ledig vill säga.
Men min son är ju bara ett barn.
 Det slutade med att han fick komma upp och ta ett bad med mig och sedan gå och lägga sig.
Mest för att han behövde ett bad.

Idag satte jag dem framför katt och mus. Tom och Jerry. Jag fick lite mer än en timme för mig själv
i köket. Tackar vi för.
Sonen var på konsert med dagis i dag. Han berättade att där fanns utomjordingar. De hade antenner på huvudet och mellan antennerna satt det en ballong. Den använde de när de skulle förflytta sig.
Dessutom bodde de i Danmark. Att utomjordingarna kommer från Danmark var väl ingen hemlighet.
Så nu börjar jag undra om färjorna mellan våra länder diskrimminerar utomjordingar,
eftersom de stackarna måste  utveckla ballonger på huvudet att förflytta sig med.

Kommentarer
Postat av: josefina ersing

*ler stort*
Du kan inte göra annat än skratta åt det nu ;)
Ja en ballong på huvudet hade jag behövt...
kramar till dig!

2008-01-17 @ 11:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0