Trött,trött,trött

Varför är det så svårt att komma i säng på kvällen?
Hur trött jag än är, så är det ändå en miljon saker som ska göras innan jag kommer i säng.
Barnen ska nattas, jag ska duscha, mannen ska ha sex , katten ha mat och tvätten vikas.
Konstigt att jag är trött. Därför har det inte blivit så mycket skrivande heller.
Dessutom jobbade mannen i lördags och jag i söndags.
Kommer att bli en dryg vecka.
Våra nya arbetstider började gälla i dag. Så mannen kom hem vid 19, åt och gick upp och målade.
 Det tog en timme, sen kom han ner och badade med barnen. Nu sover de små änglarna, nästan. Mannen står brevid och försöker prata ekonomi. Jag hatar ekonomi. Det är pisstråkigt. Särskilt min egen, för den är aldrig så bra som jag vill. Nu börjar jag jobba skift igen, så det ger lite mer. Jag hade velat ha ett välbetalt jobb, som jag tyckte var lite atimulerande och roligt. Utan att behöva sitta i skolbänken 4 år till.
Utopi, jag vet. Men drömma kan man väl? Bara lite lagom med pengar, så vi kunde renovera färdigt.
Undra vad min käre make skulle hitta på då?

Har en känsla av att min son håller på att bli förkyld igen. Jag har inte lust att vara hemma med sjuka barn igen.
Vill inte! Vill få en hel lön för en gångs skull. Undrar om det är jobb nästa helg med? Är  det det så kommer jag antagligen vara så dum att jag jobbar.
Nu ska jag gå och ta min kvällscigg och sedan gå och lägga mig. God natt
Glömde berätta att jag köpt andra delen av Stieg Larsson. Jag vågar inte öppna den. Det får bli när jag är pensionär eller något liknande.

Kommentarer
Postat av: Vännen från Norge

Tips från den förlorade kvinnan:
pauser på jobb, istället för HD, "gå-och-handla-ensam-på-stan-fika-med-bok"

Flåt att jag är frånvarande...
Mitt huvud är kapput, min kropp är koko och jag är bara kass...

Kommer ner om en vecka eller nått... Saknar dig!

2008-01-15 @ 00:16:03
URL: http://noteringnr1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0