Iskallt

En perfekt kväll. Mannen och barnen är i säng, jag är nyduchad, kaffet är varmt och klockan är inte
 alldelles för mycket. Kan det bli bättre?
Ja det kan det naturligtvis. Jag kunde ha tänt en brasa och jag kunde sluppit gå upp runt fem i morgon
på morgonen.
Jag har å andra sidan ett jobb att gå till, vilket jag är tacksam för. Ska bara försöka hitta ett annat.
Det var inte roligare på jobb idag än igår. Inte för att jag hade några föreställningar om att det skulle vara det heller.
Jag hade små planer på att sätta igång en maskin tvätt och sedan lägga mig på soffan när jag kom hem.
Dessa planer grusade dock en av våra vänner. Hade precis hämtat barnen på dagis när mobilen ringer. Hej, är ni hemma? Ja, om fem minuter. Tänkte titta över på en kopp kaffe. Kaffet inkluderade även middag idag.
Vännen var helt nöjd med detta. Så vid åtta tiden åkte han och mannen  hoppade i badet med barnen.
Jag packade deras ryggsäck med kläder och annat som ska med till dagis imorgon.
Men det jag ville gnälla om idag var vädret. Nu kommer snön. Inte fina stora flingor, utan med små, hårda flingor.
Dessutom tillsmmans med en massa vind. Det är iskallt ute. Typ -2 grader som med vindens hjälp känns som
-15 grader. Ska jag ha snö, vilket jag ska, så ska den komma vid jul, vara stora flingor som sakta singlar ner och lägger sig som ett duntäcke över de bruna leriga åkrarna.
Nu kan den ge fan i att komma, för nu vill jag inte få några julkänslor.
Så nu har jag fått gnälla av mig lite idag med. Nu kan jag sova gott, om inte vinden håller mig vaken förstås.

Kommentarer
Postat av: Vännen från Norge

Jag kan ju trösta dig med att vi ska tydligen få en si sådär 50 cm snö imorgon... Det är JÄVLIGT mycket... Gissar på snökaos...
Mamma och pappa kommer om några timmar, dags att hitta på någon middag... *suck* Jag är inte bra på att bara hitta på...

Puss gumman!

2008-01-04 @ 10:50:47
URL: http://noteringnr1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0