Stort!

Min man har sagt upp sig!
Han har fått nytt jobb.
Han som aldrig gnällt, utan alltid trivts, han fick nytt jobb.
Dessutom utan att anstränga sig speciellt mycket.
Det är jättekul, men lite fusk.
Det är jag som gnällt och tyckt att det har varit pest att gå till jobb.
Visst, i perioder.
Min man har  blivit produktionssamordnare.
Med högre lön, en veckas extra semester, dagtid, och bättre pensionsförsäkring.
Det är fusk! Jag vill oxå ha ett nytt jobb, med bättre allting.
Jag är naturligtvis jätteglad för min mans skull.
Det känns skönt att vi inte jobbar på samma ställe mer än en månad till.
Vi har alltid jobbat tillsammans, så det kommer att kännas jätte konstigt.
Mina föräldrar jobbade oxå tillsammans. Det gick bra fram tills tidningen de jobbade på gick omkull.
Det har varit lite av min skräck. Det är inte så kul om båda blir arbetslösa samtidigt.
Nu slipper jag bekymra mig för det.

Sonen har blivit mycket bättre. Ingen feber och hostar nästan inte alls.
Dottern däremot har satt igång ordentligt nu i kväll.
Feber och hostar tills hon kräks. Det kan bli en rolig natt.
Hon brukar hålla på 24 timmar eller mer när hon sätter igång med sin hosta.
Mannen okupperar fortfarande soffan, för att han inte ska väcka oss med sin hosta.
Annars brukar jag sova på soffan med dottern när hon är dålig.
Då kan jag alltid sätta på en film om hon inte kan sova.
Nu får jag väl hålla till godo med sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0