Skåningar är bäst!

Det bevisades i lördags. Frida fick en spark i baken direkt till globen.
Underbart!
Looks sidekick Nour har fått utstå en del kritik. Det märktes i andra delfinalen, sen fick hon ännu mer kritik, blev förbannad och blev bättre. I lördags var hon helt underbar.
Det kan jag inte säga om min man, mina barn eller Ikea.
Mannen hade lovat en kompis att hjälpa honom med inköp och montering av en garderob och en säng från Ikea.
Stadsmänniskor har som bekant små bilar(ha ha) utan dragkrok och de äger definitivt inte ett släp.
Jag och barnen följde med. Deras ena spöklampa hade gått sönder, så jag hade lovat dem en ny.
Det blev lite annat oxå. Mannen utnyttjade sitt pressentkort från i julas till nya tallrikar.
Tyvärr visade det sig att tallrikarna var 0,5 cm för stora så nu kan vi inte stänga tallriksskåpet.
Vi åt de obligatoriska köttbullarna på Ikea. Det hade halva stan bestämt sig för att göra.
Sen tog allt en ervinnerlig tid. Det var ombyggt och vi hittade inte och det var mycket folk. Det innebär långa  köer.
Hemma hos kompisen höll grannarna på att flytta in. Jag blev skickad till affären för att köpa saft och bullar.
Visst låter det mysigt?
Sen åkte jag och barnen hem. Parkera bil med släp i stan är inte roligt.
Sen tog det en j-vla tid för mannen arr komma hem. När han ringde sa han att han kanske inte skulle hinna hem till melodifestivalen. Grannarna hade varit inne och babblat en massa osv.
Kan väl vara förlåtligt eftersom vi fick deras avlagda dator, vilket var mer än tajming, sonens brakade och pep för någon vecka sedan.
Barnen var inte direkt tysta och stilla som barn ska vara under melodifestivalen. Lagom glad mamma.
Kl halv elva fick jag nog av min man. Skickade ett spydigt sms att det måste vara väldigt mycket grannar som stör.
Han ringde och sa att det var det inte alls, men Ikeas skutdörrar med glas skulle vi inte köpa.
Jag visste inte vem jag var mest irriterad på. Mannen som inte hade hört av sig, eller Ikea och deras urbota korkade konstruktioner och manualer.



Kommentarer
Postat av: Josefina Ersing

du e bara föör söt!

2008-02-25 @ 15:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0