Nytt jobb

Det har varit ett par intensiva dagar.
I fredags fick jag lämna barnen kl 05.30 på dagis. Inga problem.
Kvällen innan hade det blåst storm, och jag såg framför mig hur barnen var blåa av köld innan jag fått in dem i bilen.
Efter avlämning av barn var det dax att åka till drive in bageriet vid jobb och hämta ut två tårtor.
En skulle jag bjuda fackmedlemmarna på vid årsmötet och en skulle med upp till Halland till min vän som fyllde år på lördagen.
Årsmötet gick bra. Chefen hade varit smart och gett oss en timme på en fredag han visste det skulle vara lite att göra på. Kontentan av det blev att den som ville kunde få vara ledig. Vi blev inte så många på mötet, men det var rätt skönt.
Jag fick sitta kvar som ordförande, ingen annan är intresserad av att ta över.

Hämtade barnen och körde upp till min vän i Halland.
Barnen sprang runt och hade roligt tillsammans. Vi satt och snackade och drack kaffe.
Min vän är väldigt förtjust i scrapbooking, så jag hade köpt lite stämplar, stämpeldynor och någon ny krackeleringsfärg. Hon blev jätteglad. Kändes skönt att jag köpt rätt grejor.
Vi var hemma igen vid halv åtta. Jag var hungrig och förutsatte att barnen var det med. Tänkte inte på att de suttit och ätit kex halva vägen hem.
Ställde mig i alla fall och gjorde köttbullar och mos. Dottern blev vansinnig för att hon inte fick en frusen köttbulle. Hon skulle minsann inte ha dem varma. Inte skulle hon ha någon middag heller. Den skrek hon sig igenom.
Hon kom en timme senare och bad att få sin middag. Då var den kall och det tyckte hon tydligen var toppen.

Igår kom min vän från Norge. Barnen blev överförtjusta.
Vi satt och snackade lite skit och planerade middag.
Efter att vi varit och handlat satte vi barnen framför deras nya film. Vi satte oss med var sin kopp kaffe och en tidning. Det är så skönt med vänner som man inte behöver underhålla eller prata med hela tiden.
Bara sällskap under tystnad.
Det var dax att göra middag. Vi hade lovat barnen att de skulle få göra pannkakssmeten själva.
Barnen skulle få ungspannkaka med korv i. Vi skulle ha fisksoppa.
Det blev en god middag.
Sen blev det bad. Min vän ville bada med barnen och det fick hon naturligtvis göra.
Hon konstaterade ganska snabbt att det där med att ett bad ska vara lugnt och avslappnande gäller inte om det är två barn i badkaret samtidigt.
Barnen somnade till sist gott på var sin sida i mamma och pappas stora säng.
Då åkte godisskålen och kortleken fram.
Jag tror inte jag har spelat kort på ett år. Det var riktigt kul. Jag var till sist så trött att jag fnittrade åt allt.
Efter att min vän åkt satte jag mig vid datorn och trode jag skulle skriva ett cv.
Jag ångrade mig efter 10 min när jag upptäckte att jag var ett helt år fel mm. Jag gick och la mig och somnade snabbt.

Idag skulle jag skriva mitt cv och ett personligt brev. Barnen kom och störde mig hela tiden och jag blev mer och mer irriterad. Jag kom på senare, när jag var färdig, att jag inte ätit någon frukost.
Min vän fick i alla fall hjälpa mig att omvandla allt till PDF, för det fixade inte jag.
Tur det, för det var en del saker som jag gjort lite fel på.
Nu är i alla fall ansökan skickad. Det är den första på 14 år. jag börjar bli gammal.
Mannen kom hem idag, välbehållen.
Det hade gått bra i Tyskland.
Han hade med sig en present förpackning med 2 dooleysflaskor och 6 glas till mig.
En discolampa till sonen och en gosig elefant till dottern.
Alla jätteglada över hans hemkommst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0