Tentan var en Thriller.

Alla var väldigt missnöjda med tentan, så det blev ett möte med lärarna.
En tjej i klassen hade även fixat dit 2 representanter från kåren.
Vi fick tillbaka våra tentor och tro det eller ej, jag hade klarat mig, på håret.
Jag klarade mig nog för att de ändrat rättningskriteriena. Det hade de väl gjort för att rädda sitt eget skin, men jag kan lägga undan de böckerna och papprena, men jag kan inte säga att jag är glad för att jag klarat den.
Lärarna slingrade sig som små ormar och stod och ljög oss rakt i huvudet.
Va? Har studenter rättigheter? ska de ha resultater minst 2 veckor innan en omtenta? Va, vi har alltid haft omtentor på lördagar, är det inte ok? Klart de vet att det är 2 veckor. Jo, de vet att de ska undvika att lägga omtentor på lördagar. jävla skitsnack!
Sen var det dax för informationen om vår studiedag. Vi ska ha en studiedag innom psykiatrin och min grupp ska vara i Kristianstad kl 09.00 på tisdag. Men hur tänkte ni nu? Tur att jag har körkort för annars hade det blivit jobbigt. En av de grupper som ska till kristianstad har medlemmar som bor i Halmstad. Kul tidig morgon.

Igår var vi i Lund och tittade på Thriller Live. Jag, Elias klasskompisen Hugo och hans mamma Susanne.
Hugo var väl inte så pigg på att åka, men Elias tyckte det skulle bli jättekul.
Det var helt ok föreställning. Två timmar och lite till. Första akten var mest gamla hits som småkillarna väl inte tyckte var så bra. Efter pausen kom alla de bra låtarna. De gick i kronologisk ordning.
Alla var jätteduktiga, men där var en kille som inte passade in alls. Han såg ut som en stor blond viking och var helt fel. Han kunde inte dansa och jo, han kunde sjung, men han såg så felplacerad ut.
Andreas hade tagit Alexandra på bio och så hade de varit och ätit på MAX.
I dag är lillsessan sjuk. Feber. Jag får komma lite sent idag. Känns som att det kvittar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0