Interna skämt på dagis.

Jag har tydligen en vän som inte riktigt har koll på ordet interna. Interna skämt skallförbli interna, i alla fall ska de inte uttalas på min dotters dagis.
Som alla vet vid det här laget så är min rygg inte vad den ska vara vilket gör att jag undviker saker som att sitta, vilket du är tvungen att göra när du kör bil, så jag gör inte dt heller. Det ställer till lite problem. Grannen fick hyras in när de ringde från fritids och sa att Elias var sjuk, det var han inte. Det ställer även till problem när mannen ringer och säger att han måste jobba över, så kan jag vara så snäll och pajja min rygg lite till genom att sätta mig i bilen och hämta dem? Som tur var hade jag min bästa vän Sara-Johanna hos mig och hon erbjöd sig att hämta barnen. Jag ringde till fritids och dagis och sa att det var Sara som skulle hämta dem. Inga problem, förrän idag på morgonen när mannen ringer mig på väg till jobb, efter att han lämnat barnen.
Vi hade inte sagt något till barnen om att de skulle åka till sommarstugan, det avslöjade Sara för dem, för hon trodde att de visste. Det är inga problem. Problemen börjar när Sara och Elias är på Alexandras dagis då Elias frågar varför de måste åka till sommarstugan men inte mamma. Så där står min vän med mina barn på ett dagis, med dagispersonal och en annan förälder och svarar - Det är för att jag och din mamma ska vara hemma och ha lesbiskt sex!!
Som tur är så reagerade inte barnen, med ni må tro att det var en pappa och en manlig dagispesonal som blev knäpptysta medans deras öron växte till Dumbo storlek.
Så när den manliga dagispersonalen idag frågade min man lite försiktigt vem den där Sara-Johanna var så säger mannen - Det är min andra fru!
Nog för att kärnfamiljen är utrotningshotad, men jag råkar vara ett fan av den. Inte så att jag tittar snett på andra konstellationer av familjer, men jag vill ha en kärnfamilj. Dessutom är jag nog ganska nöjd med att bli betraktad som hyffsat normal.
Det är tur att dagis personalen känner oss så väl som de gör, och mannen fick förklara den andra fru skämtet, men den stackars pappan från i onsdags, vad ska han tro? Vem är han och vilket barn är hans? Hur ska jag lyckas undvika denna människa tills Alexandra slutar på dagis? Jag har en ledtråd, han heter Micke.
Jag har sagt till min man att det blir inte mer övertid för hans del, för jag tänker inte sätta min fot på dagis igen, sen kan han ju försöka förklara det för sin libanesiske chef, inte mitt problem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0