snö på sportslovet i skåne

Ja, det var det ingen som hade räknat med. I alla fall inte klädaffärerna. Hur sjukt känns det inte att komma in en affär och titta på shorts och bikinis.
Nej, det är nog bäst för barnfamiljerna att det här inte håller i sig, eller att de har vinterkläder som det inte går hål på.
För någon vecka såg jag att det börjat gå hål på min sons overall, jaha tänkte jag, det blir väl till att köpa en ny overall eller ett par termobyxor. Köper jag en storlek för stor så kan han ha dem nästa vinter.
Det fanns inte! Det fanns något lite på Intersport, men jag går inte och betalar över 1000 kr för ett par termobyxor. Mannen lyckades såsmåningom hitta ett par. I dag skulle jag köpa nya vantar/hanskar till honom och raggsockar. Ha ha, det är fan inte sant, jag sprang nog runt i 5 olika affärer innan jag hittade ett par. De var grå med en rosa rand på! Ni kan ju tänka er sonens reaktion. De vill jag inte ha!. Får han en chans så kommer han att ta de gamla imorgon.
Hur tänker klädindustrin? Vem i hela världen köper sommarkläder när det är -10 grader  och 2 dm snö ute.
Visst, många åker på semester till varmare länder så här års, men de är väl inte i majoritet ändå?
Nej, här få nog tänkas om. Undrar om de säljer sommarkollektionen uppe i norrland med så här års?
Där brukar det ju vara snö och kallt så här års. Inte för att jag kan dra mig till minnes att det brukar vara shorts och linne väder här nere i söder heller så här års.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0