Inte nu igen!

Börjar bli fruktansvärt trött på detta. Piller piller och lite piller till.
Tror jag hann vara frisk i ca 2-3 veckor sen började förkylningen komma smygande. Men jag tyckte det var ok, för det kändes som en helt vanlig förkylning. Ingen feber, inget trams. Jo, en jävla massa trams visade det sig.
Sa till mannen häromdagen att det kändes som om jag fått en smäll på näsan, tänkte att det väl var en finne någonstans, som jag inte kunde se ännu. I går gjorde det lite mer ont och i dag känner jag mitt näsben hela tiden.
Man brukar inte gå runt och känna att näsan sitter där den sitter, men det gör jag. Dessutom börjar jag bli svullen över näsryggen. Mannen menade att jag skulle åka till min husläkare, och jag tyckte att det var väl fånigt. Du har inga lymfkörtlar i ansiktet menade han på, och jag visste att han hade rätt, men tyckte ändå att det kändes dumt.
Skelettcanser var det som dök upp i huvudet på mig. Tog i alla fall luren och ringde min husläkare och förklarade mitt problem för sköterskan som svarade, och menade på att jag vet att det låter töntigt.
Fick en tid ca 1,5 timmar senare.
Min läkare tyckte inte det var töntigt. Pencillin i dubbel dos de första dagarna och minsta lilla det blir värre så hör du av dig, för då är det öron, näsa, hals på sjukhuset som gäller.
Ok, jag har slutat tycka att det är töntigt, nu är jag livrädd i stället.
Så, där står mitt gottebord i köket, och jag kan inte bara gå och ta mig 3 pepparkakor när jag känner för det.
tabletterna verkar bäst om man tar dem 2 timmar efter att du har ätit eller 1 timme innan du äter. Tack för det. Kan bli en fin bantningskur över nyår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0