Välkommen Iris.

Så äntligen kom det en liten Iris till världen. 08.15 i morse tittade hon fram.
Jag har inte haft nöjet att få se det lilla knyttet ännu, mer än på bild. Meningen var att vi skulle hälsat på, men mamman var för trött för att träffa hela familjen, och att åka utan barnen var inte att tänka på från min sida.
Dessutom har inte jag känt mig helt frisk. Hoppas det går över till i morgon.
Skolan måste jag nämligen till i vilket fall som helst. Obligatoriska timmar, som jag inte vill försöka ta igen på annat sätt. Dessutom sitter jag på en hög enkäter som ska börja matas in i ett statistikprogram som kallas SPSS, i morgon.
Ju mer jag läser på den här kursen desstu mer kritisk blir jag. Jag börjar anse att forskning och socialt arbete faktiskt inte borde ha med varandra att göra. Det är bara ett sätt att försöka höja statusen på jobben innom socialt arbete och på utbildningen.
Du kan inte göra statistik av människors känslor, problem och erfarenheter. Varför ens försöka?
Jag begriper dessutom inte vad de tänkte med när de satte forskningsområdet på delkurs 2.
Kan vi inte få lite mer kött på benen innan vi springer iväg och ska lära oss om sådant som vi inte kan praktisera förren om 3,5 år?
Visst ja, vi ska ju göra en vetenskaplig studie av vår fält plats. Hade jag helt förträngt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0