So what?

Det är fredag, och jaha?
Jobbar man så är det ju skönt att det är fredag och man har förhoppningsvis en ledig helg framför sig.
Funkar inte så när man pluggar.
Jag börjar känna mig smått stressad inför tentan nästa fredag. Den dagen den sorgen.
Jag inser oxå att sitta och försöka plugga när ögonen går i kors inte ger något, så jag har lagt av för i kväll.
Jag har faktiskt varit duktig mamma och läst för mina barn två kvällar i rad. Jag gick och köpte en ny bok, så då får jag väl läsa den. Vill jag att de ska somna på fläcken kan jag ju ta några av mina kursböcker och läsa ur.

Ryktet går på skolan att det var ovanligt många som hade kört på vår tenta, så en av mina klasskamrater frågade vår lärare. Han ville väl avliva det ryktet men gjorde det på helt fel sätt.
Han menade på att det stämde inte alls, det var snarare så att det var för många som hade svarat för korrekt på frågorna, så tentan var nog för lätt. Kul för dem som har kört på den att höra en sådan grej. Snacka om stigmatisering.
Nu verkar det som om vi får tillbaka den gamla tentan timmen efter att vi gjort den nya. Kul.
Nåja, ni får väl läsa på fredag om en vecka om ni är nyfikna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0